נדלן ב אַתוּנָה: מדריך מקיף

  • לפני 10 חודשים
  • 0

אתונה היא עיר ביוון מלאה בהריסות עתיקות ותרבות תוססת. זה ידוע כמקום הולדתה של הציוויליזציה המערבית וכגבול מבטיח להשקעה בנדל”ן. עם שטיח עשיר של היסטוריה, נופים מדהימים ואזורים עירוניים מודרניים, אתונה הפכה לנקודה חמה עבור אלה שמחפשים פרוסה של גן עדן ים תיכוני. אנו יוצאים למסע כדי לחקור את שוק הנדל”ן של אתונה, ממגמות השוק הגמישות שלו ועד לשכונות המגוונות המרכיבות את העיר ההיסטורית הזו. המטרה שלנו היא לספק לך את הידע הדרוש כדי לנווט בשטח הייחודי הזה, בין אם אתה משקיע שמחפש הזדמנויות רווחיות או חובב להוט לחקור את פלאי אתונה דרך בתיה. הצטרפו אלינו כשאנו חושפים את המשמעות של נדלן ב אַתוּנָה ואת שלל ההזדמנויות שהוא מציג.

סקירה כללית של אתונה:

אתונה היא בירת יוון והעיר הגדולה ביותר, עם היסטוריה המתפרשת על פני 3,400 שנה והיא גם אחת הערים העתיקות בעולם. עיר זו ידועה גם כמקום הולדתה של הציוויליזציה המערבית וערש הדמוקרטיה. ניתן לחלק את ההיסטוריה שלו למספר תקופות קריטיות:

  1. אתונה העתיקה (בערך 3,400 לפנה”ס – 322 לפנה”ס): ההיסטוריה של אתונה סבוכה עם המיתולוגיה היוונית. במיתולוגיה היוונית, אתנה, אלת החוכמה והמלחמה, מיוחסת להקמת העיר. במהלך המאה ה-5 לפני הספירה, אתונה נשלטה על ידי פוליטיקאים כמו פריקלס. דמויות מפורסמות כמו סוקרטס, אפלטון ואריסטו נולדו כאן, מה שהופך אותה למרכז האמנות, הפילוסופיה והפוליטיקה. העיר-מדינה פיתחה את הדמוקרטיה הראשונה בהיסטוריה.
  2. התקופה הרומית והביזנטית (322 לפנה”ס – 1453 לספירה): במהלך המאה ה-2 לפני הספירה, אתונה עברה לשלטון רומא. מאוחר יותר, הוא הפך לחלק מהאימפריה הביזנטית. לאורך תקופה זו חוותה אתונה שתי תקופות של ירידה והתחדשות, כאשר גורמים שונים תרמו לתנודות אלו בהונה.
  3. השלטון העות’מאני (1458 – 1821): אתונה הייתה נתונה לשלטונה של האימפריה העות’מאנית במשך כמעט ארבע מאות שנים, לאורך המאה ה-15 ואילך. למרבה הצער, העיר חוותה ירידה משמעותית באוכלוסייה בתקופה זו, ורבים מהאנדרטאות העתיקות שלה סבלו מנזק או הוסבו למסגדים. לשינויים הללו הייתה השפעה מתמשכת על המרקם התרבותי וההיסטורי של אתונה ושימשו תזכורת לעברה המורכב והסוער של העיר.
  4. מלחמת העצמאות היוונית (1821 – 1829): מלחמת העצמאות היוונית, שהייתה רגע מרכזי בהיסטוריה היוונית המודרנית, החלה בשנת 1821. לעיר אתונה היה תפקיד משמעותי במאבק לעצמאות, שכן היא הייתה אחד ממרכזי ההתנגדות המובילים נגד האימפריה העות’מאנית . לאחר שנים של לחימה והקרבה, יוון קיבלה סוף סוף את עצמאותה ב-1829, וסימנה את סוף כמעט ארבע מאות שנות השלטון העות’מאני על המדינה. לאירוע היסטורי זה הייתה השפעה עמוקה על האזור ועזרה לעצב את הנוף הפוליטי והחברתי של יוון המודרנית.
  5. אתונה המודרנית (המאה ה-19 – הווה): המדינה היוונית העצמאית החדשה הכריזה על אתונה על בירתה בשנת 1834. במהלך המאות ה-19 וה-20, העיר גדלה והתחדשה. נעשו מאמצים משמעותיים לשחזר ולשמר את ציוני הדרך העתיקים שלו, כולל האקרופוליס. למרות שאתונה התמודדה עם אתגרים כלכליים במאה ה-21, היא נותרה מרכז תרבותי וכלכלי תוסס.

אתונה היא מטרופולין סואן כיום ועיר עתיקה שחוגגת בגאווה את מורשתה. העיר היא שילוב של חורבות עתיקות ושירותים מודרניים, מה שהופך אותה למקום ייחודי ודינמי המשלב עבר והווה.

מיקומה הגיאוגרפי של אתונה והמאפיינים הייחודיים שלה:

לעיר הבירה של יוון, אתונה, מיקום גיאוגרפי אסטרטגי ומערך מאפיינים ייחודיים שהופכים אותה לשוק נדל”ן אטרקטיבי:

  1. סביבה ים תיכונית: אתונה ממוקמת בחלק הדרומי של יוון, קרוב לחוף הים האגאי. האקלים הים תיכוני שלה מציע חורף מתון ורטוב וקיץ חם ויבש, ויוצר סביבה מושכת עבור תושבים ותיירים כאחד.
  2. מרכז תרבות: העיר אתונה ידועה בסצנת התרבות התוססת והשוקקת שלה המהווה בית לשפע של מוזיאונים יוצאי דופן, גלריות, תיאטראות ומקומות מוזיקה. היצע התרבות של העיר אינו מוגבל רק למוסדות אלו, שכן היא מארחת ללא הרף מגוון אירועי תרבות ופסטיבלים לאורך השנה, המושכים אליה אמנים, אנשי רוח וחובבים מכל רחבי העולם. המרכז התרבותי התוסס והמשגשג הזה הוא באמת מחזה שאפשר לראות.
  3. מוסדות חינוך: העיר מתהדרת במגוון של אוניברסיטאות ובתי ספר ידועים, מה שהופך אותה למרכז מבוסס לחינוך ביוון. זה מושך מגוון מגוון של סטודנטים ואקדמאים, מה שעלול ליצור עלייה בביקוש לנכסים להשכרה באזור.
  4. הזדמנויות כלכליות: העיר אתונה ממלאת תפקיד חיוני בנוף הכלכלי של יוון, ומתגאה בנוכחות בולטת של עסקים, בנקים ומוסדות ממשלתיים. ריכוז זה של פעילות כלכלית לא רק יוצר סביבה יציבה למסחר אלא גם מציע שפע של הזדמנויות תעסוקה, מה שהופך אותה ליעד אטרקטיבי עבור אנשי מקצוע ויוצאי חוץ המבקשים להצמיח את הקריירה שלהם.
  5. מגנט תיירותי: אתונה, בהיותה הבירה והעיר הגדולה ביותר של יוון, מחזיקה במעמד משמעותי בעיני התיירים הבינלאומיים. זה מגביר את הביקוש לנכסים להשכרה לטווח קצר ולהזדמנויות השקעה בתחום האירוח. ענף התיירות הוא תורם מרכזי לכלכלת אתונה ולכן, מושך אליו מספר רב של מבקרים מדי שנה.
  6. תשתית מודרנית: העיר אתונה מתהדרת בתשתית מתקדמת ביותר, הכוללת מערכת תחבורה ציבורית איתנה, מתקני בריאות מהשורה הראשונה, ושירותים מודרניים הנותנים מענה לצרכי תושביה ומבקריה כאחד. בנוסף, נמל התעופה הבינלאומי של העיר ממלא תפקיד מרכזי בקידום קלות הגישה עבור נוסעים מקומיים ובינלאומיים כאחד, ומחזק עוד יותר את מעמדה של אתונה כיעד ראשי לעסקים ולפנאי.
  7. שכונות מגוונות: העיר אתונה מציגה מבחר מגוון של שכונות, כל אחת עם האישיות המיוחדת שלה. לדוגמה, רובע פלאקה ההיסטורי מתהדר ברחובות מוזרים וצרים המשדרים אווירה מקסימה. בינתיים, קולונקי וקיפיסיה הם אזורי מסחר שוקקים הנותנים מענה למי שמחפש אורח חיים עירוני. עם מגוון רחב כל כך של אפשרויות, קונים פוטנציאליים יכולים למצוא בקלות נכסים המתאימים להעדפות ולאורח חייהם הייחודיים.
  8. תוכנית ויזת הזהב: תוכנית ויזת הזהב ביוון הוקמה על מנת לאפשר למשקיעים אפשרות לקבל תושבות על ידי השקעה בנדל”ן. תוכנית זו היוותה כוח מניע למשיכת מספר לא מבוטל של משקיעים זרים לאתונה ולשוק הנדל”ן המשגשג של המדינה. התוכנית הוכיחה את עצמה כאופציה אטרקטיבית עבור אלה המחפשים להשקיע בשוק הנכסים הרווחי של המדינה ובו זמנית לקבל תושבות ביוון. כתוצאה מכך, לתוכנית היה תפקיד מכריע בחיזוק כלכלת המדינה ומשיכת השקעות זרות באתונה.
  9. מחירים נוחים: בכל הנוגע לנדל”ן באתונה, העיר הזו בולטת כאופציה ידידותית יותר לתקציב בהשוואה לערים גדולות אחרות באירופה. סבירות זו הפכה את העיר לבחירה אטרקטיבית עבור קונים מקומיים ובינלאומיים כאחד. עם מגוון אפשרויות נדל”ן זמינות, מדירות ועד בתים, משקיעים יכולים למצוא נכס המתאים לצרכים ולתקציב שלהם. למרות העלויות הנמוכות שלה, אתונה עדיין מתהדרת במורשת תרבותית עשירה, ארכיטקטורה מדהימה ואורח חיים תוסס, מה שהופך אותה למקום אידיאלי לקרוא לו בית.
  10. נופים ציוריים: אתונה היא ביתם של נכסים רבים שמתהדרים בנופים עוצרי נשימה של כמה מהמראות המהפנטים ביותר. האקרופוליס, הים וההרים שמסביב הם מהנופים המבוקשים ביותר באזור, מה שהופך את הנכסים הללו לבחירה מובילה עבור אלה שמעריכים יופי טבעי שאין שני לו.

המשמעות ההיסטורית והתרבותית של אתונה, יחד עם מאפייניה הייחודיים, הופכים אותה להשקעה בנדל”ן אטרקטיבית עבור מגורים, בתי נופש או נכסים להשכרה.

מגמות בשוק הנדל”ן באתונה:

בהתבסס על נתונים סטטיסטיים שסיפק האיחוד האירופי, יוון עברה ירידה משמעותית במחירי הנדל”ן, עם ירידה מדהימה של 22.5% בין השנים 2010 לאמצע 2022. מידע זה מצביע על שינוי ניכר בשוק הנדל”ן של המדינה, המצביע על נוף שעלול להיות מאתגר עבור קונים ומוכרים כאחד.

על פי נתוני בנק יוון, חלה ירידה בולטת בירידת מחירי הנדל”ן במדינה, אשר נצפתה בשנת 2017. ליתר דיוק, בשנת 2018 עלה המחיר למ”ר בכ-1.8% לעומת השנה הקודמת , המעיד על מגמה חיובית בשוק הנדל”ן. למרות האתגרים שמציבה מגיפת COVID-19, השוק הצליח לשמר את צמיחתו במהלך השנתיים הבאות, וזה סימן מבטיח לכלכלת המדינה.

המאבק המתמשך באינפלציה ובעלייה בריבית ביוון הביאו למגמת עלייה עקבית במחירי הנדל”ן. נצפה כי בשנת 2022, העלות למ”ר חוותה עלייה משוערת של כ-8-10%.

על פי נתונים ראשוניים של בנק אלפא לרבעון הראשון של 2022, שוק הנדל”ן המקומי נראה מבטיח. ההשקעה בדיור ראתה צמיחה שנתית ריאלית של 18.6%, בעוד שמחירי הנדל”ן הנומינליים למגורים עלו ב-8.6% לעומת השנה הקודמת.

לפי הדו”ח שפרסם הבנק המרכזי, שוק הנדל”ן היה עד לעלייה של 60% בהשקעות זרות בשנת 2022 בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. סכום ההשקעה הכולל שזרמו משקיעים זרים מוערך בכ-1.28 מיליארד יורו.

לפי הניתוח של אלפא בנק, נדל”ן מסחרי יוקרתי חווה צמיחה מתמשכת במחירים בשנתיים האחרונות. למרות שקצב הצמיחה הזה היה איטי יותר מהרמות שלפני המגפה, זה עדיין ראוי לציון בהתחשב בתנאי השוק הנוכחיים. בפרט ראוי להדגיש שמחירי משרדי היוקרה צמחו מהר יותר מדמי השכירות בתקופת ההתאוששות של השוק מ-2017 עד 2020. עם זאת, מגמה זו התהפכה בשנת 2021, כאשר הצמיחה בשכר הדירה עלתה על הצמיחה במחירי המשרדים בשיעור של 3.7%. התפתחויות אלו מצביעות על כך ששוק הנדל”ן המסחרי היוקרתי חווה שינויים מסוימים בדינמיקה, אשר עשויות להיות השלכות חשובות עבור משקיעים ושחקנים בתעשייה.

שכונות ואזורים:

ישנן מספר שכונות ואזורים הטובים ביותר להשקעה באתונה להשקעה בנדל”ן, לכל אחד מהם משמעות ומאפיינים ייחודיים. הנה כמה שכונות ואתרים פופולריים שמומלץ להשקיע באתונה עבור משקיע נדל”ן פוטנציאלי.

קיפיסיה:

  • מאפיינים ייחודיים: קיפיסיה היא שכונה יוקרתית הממוקמת בחלק הצפוני של אתונה. יש לו נכסים גדולים, גנים נרחבים וסביבה שלווה.
  • נוחות: ישנם פארקים ושטחים ירוקים רבים, בתי ספר בינלאומיים בעלי דירוג גבוה וקניות איכותיות לתושבים.
  • אטרקציות: הוא ביתם של מוזיאון תולדות הטבע Goulandris וגן בוטני מקסים קיפיסיה.
  • מחירי נכסים: מחירי הנכסים יכולים להיות גבוהים בקיפיסיה, לנוע בין 3,000 ל-8,000 אירו למ”ר, עם בתים צמודי קרקע ווילות מפוארות.

קולונקי:

  • מאפיינים ייחודיים: קולונקי הוא אזור עשיר הידוע בנכסים הגדולים שלו כולל פנטהאוזים ודירות. הוא מספק אווירה מתוחכמת וטהורה, עם רחובות יפים ונופים מדהימים של העיר.
  • נוחות: השכונה מלאה בבוטיקים אופנתיים, מסעדות אוכל, חנויות מעצבים וגלריות לאמנות. כיכר קולונקי היא מרכז חברתי.
  • אטרקציות: שכונה זו אטרקטיבית בזכות מוזיאון בנאקי, גבעת ליקבטוס האייקונית והגן הלאומי של אתונה.
  • מיסי רכוש: לקולונקי יש את מחירי הנכסים הגבוהים ביותר באתונה בגלל האינדיבידואליות שלו, הנעים בין 5,000 ל-15,000 אירו למ”ר.

Kokaki:

  • מאפיינים ייחודיים: בשכונה האופנתית קוקאקי יש תרבות נוער תוססת, כשרון אמנותי ואמנות רחוב.
  • נוחות: באזור יש כמה בתי קפה מוזרים, ברים וגלריות לאמנות. מוזיקה ואומנויות משגשגות כאן.
  • אטרקציות: כמה אטרקציות משמעותיות נמצאות בקרבת מקום, ביניהן מוזיאון האקרופוליס ומקדש זאוס האולימפי, הנמצאים במרחק הליכה מקואקקי.
  • מחירי הנכסים: בגלל הפופולריות שלו, מחירי הנכסים של קוקאקי נמצאים בעלייה, עם דירות שנעות בין 3,000 אירו ל-7,000 אירו למ”ר.

Plaka:

  • מאפיינים ייחודיים: שכונת פלאקה ההיסטורית, הממוקמת בסמוך לאקרופוליס, מאופיינת בארכיטקטורה ניאו-קלאסית ורחובות מרוצפים צרים.
  • נוחות: תוכלו למצוא באזור בתי קפה מקסימים, טברנות יווניות מסורתיות, כמו גם חנויות בוטיק.
  • אטרקציות: האגורה הרומית, האקרופוליס, האגורה העתיקה ואנאפיוטיקה הן האטרקציות העיקריות של שכונה זו.
  • מחירי הנכסים: מחירי הנכסים בפלאקה גבוהים יותר בגלל המשמעות ההיסטורית ומיקומו המרכזי, הנעים בין 4,000 ל-10,000 אירו למ”ר.

Exarchia:

נדלן ב אַתוּנָה, אקסרכיה, שכונה באתונה
  • מאפיינים ייחודיים: הוא ידוע באופיו הבוהמייני והאלטרנטיבי, המושך אליו תלמידים, אמנים ופעילים.
  • נוחות: מלבד אפשרויות אוכל במחירים סבירים, השכונה מתהדרת בחנויות ספרים ובאולמות מוזיקה חיה.
  • אטרקציות: התכנסויות ודיונים פוליטיים מתקיימים בכיכר אקסרכיה. המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה נמצא במרחק הליכה משכונה זו.
  • מחירי נכסים: Exarchia מציעה מחירי נכסים נוחים יותר משכונות יוקרה, עם דירות הנעות בין 1,500 ל-4,000 אירו.

גליפאדה:

  • מאפיינים ייחודיים: בגליפאדה תוכלו ליהנות מאורח חיים קוסמופוליטי תוך כדי הנאה מהחוף.
  • נוחות: יש חופים יפים, קניות יוקרתיות, מגרשי גולף וחיי לילה תוססים להנאת התושבים.
  • אטרקציות: יש הרבה מסעדות ובתי קפה לאורך טיילת החוף של גליפאדה, מה שהופך אותה ליעד פופולרי הן עבור המקומיים והן עבור תיירים.
  • מחירי נכסים: מחיר הנדל”ן בגליפאדה משתנה אך יכול להיות גבוה יחסית, כאשר דירות ובתים נעים בין 3,000 ל-7,000 יורו למ”ר.

מגוון הזדמנויות השקעה זמינות בשכונות אלו, המתאימות למגוון העדפות ותקציבים. חיוני לעשות מחקר מעמיק ולעבוד עם מומחים מקומיים כאשר אתה שוקל להשקיע בשוק הנדל”ן באתונה מכיוון שמחירי הנכסים יכולים להשתנות בהתאם למיקום, לסוג ולתנאי השוק.

סוגינדלן ב אַתוּנָה:

אתונה מציעה מספר סוגים של נכסים, כל אחד עם היתרונות והחסרונות שלו, כמו גם תובנה לאילו סוגים יש ביקוש גבוה:

  1. בתים:
    • יתרונות:
      • מרחב: יש הרבה מקום בתוך הבתים וגם בחצר האחורית, כך שהם עושים בחירה טובה עבור משפחות או אלה המחפשים אזור מגורים גדול יותר.
      • פרטיות: בתים מספקים סביבה פרטית יותר בהשוואה לדירות.
      • גנים: גינון ופעילויות חוץ נפוצות באתונה, וזו הסיבה שבבתים רבים יש גנים או חללים חיצוניים.
    • חסרונות:
      • עלויות גבוהות יותר: זה יקר יותר לרכוש בית מאשר דירה וחוץ מזה, בתים דורשים יותר תחזוקה.
      • מיקום: בתי גן עשויים להיות רחוקים יותר ממרכז העיר, וכתוצאה מכך נסיעה ארוכה יותר.
    • דרש: בתי משפחה עם גינות או גישה לשטחים ירוקים מבוקשים בקרב משפחות פרבריות וכפריות למחצה. הם פונים גם לגולים.
  2. דירות:
    • יתרונות:
      • משתלם: לרוב זה משתלם יותר לרכוש דירה מאשר לקנות בית או וילה, מה שהופך אותם לאפשרות קיימא יותר עבור קונים פוטנציאליים רבים.
      • מגורים עירוניים: במרכז העיר, הדירות מספקות גישה נוחה לתחבורה ציבורית ולשירותים.
      • הכנסה משכירות: משקיעים יכולים להרוויח הכנסה משכירה קבועה מדירות באתונה עקב ביקוש גבוה.
    • חסרונות:
      • שטח מוגבל: בדירות יש בדרך כלל פחות שטח פנים וחוץ מאשר בתים ווילות.
      • רעש וצפיפות: ייתכנו בעיות רעש ועומס בדירות הממוקמות במרכזי ערים.
    • דרש: מספר גדל והולך של אנשי מקצוע צעירים, סטודנטים ותיירים מחפשים דירות באזורי ביקוש גבוהים הממוקמים ליד שכונות פופולריות, אוניברסיטאות ורובעי עסקים.
  3. וילות:
    • יתרונות:
      • מגורים יוקרתיים: מגורים בוילה מבטיחים אורח חיים יוקרתי עם מקומות פנימיים בגודל נדיב, גינות רחבות ידיים, ולפעמים אפילו בריכות שחייה אישיות.
      • פרטיות: הפרטיות והשלווה של וילות הופכות אותן לבחירה מושלמת עבור אנשים בעלי שווי נטו.
    • חסרונות:
      • עלויות גבוהות: וילות הן הנכסים היקרים ביותר באתונה.
      • תחזוקה: תחזוקה של בריכות שחייה גדולות וגינות עשויה להיות די יקרה וגוזלת זמן.
    • דרש: וילות פופולריות בקרב אנשים עשירים, גולים ואלה המעוניינים באורח חיים יוקרתי ופרטי. הם ממוקמים בדרך כלל באזורים פרבריים אקסקלוסיביים.
  4. נכסים מסחריים:
    • יתרונות:
      • הכנסה משכירות: ניתן להשיג הכנסה משכירות על ידי השקעה בנכסים מסחריים כגון שטחי משרדים ושטחי מסחר.
      • גיוון: ניתן לגוון תיק השקעות בנכסי נדל”ן באמצעות השקעה בנכסים מסחריים.
    • חסרונות:
      • רגישות לשוק: הביקוש לנכסים מסחריים יכול להיות מושפע ממגמות שוק ותנאים כלכליים.
      • השקעה ראשונית גבוהה יותר: השקעה בנכסים מסחריים כרוכה בדרך כלל בעלות משמעותית מראש.
    • דרש: לנכסים מסחריים באתונה יש ביקוש גבוה, במיוחד באזורי עסקים מרכזיים, מוקדים מסחריים ואזורים עתירי תנועה. עסקים, קמעונאים ומשקיעים המחפשים הכנסות משכירות רווחיות נמשכים במיוחד לנכסים אלה.

ישנם סוגים רבים של נדל”ן באתונה בהתאם להיבטים שונים כמו העדפות אישיות, מיקומים ותנאי שוק. רוב האנשים מעדיפים דירות במרכז העיר בהשוואה לבתים ווילות. כי בתים ווילות פופולריים יותר בפרברים ובאזורים כפריים למחצה. נדל”ן מסחרי זמין גם עבור עסקים המחפשים מיקומים אסטרטגיים או משקיעים המחפשים הכנסה משכירות. חשוב לערוך מחקר שוק מעמיק ולשקול היטב את יעדי ההשקעה שלך לפני בחירת סוג נכס באתונה.

סיכום:

אתונה היא עיר המציעה שילוב עשיר של משמעות היסטורית ומודרניות, מה שהופך אותה ליעד אטרקטיבי להשקעות שלך. נתנו סקירה כללית של ההיסטוריה של אתונה, תוך הדגשת משמעותה התרבותית והכלכלית. כמו כן, חקרנו את המגמות המשתנות ללא הרף בשוק הנדל”ן, תוך הדגשת הזדמנויות וסיכונים פוטנציאליים. משכונות מקסימות ועד סוגי נכסים מגוונים, לאתונה יש מה להציע לכל משקיע ובעל בית. שוק הנדל”ן באתונה נותר מפתה כשאנחנו מסיימים, ומספק שילוב ייחודי של משיכה היסטורית, אורח חיים ים תיכוני ופוטנציאל השקעה. אתונה מברכת אותך להיות חלק מהסיפור המתפתח שלה, שבו היסטוריה והזדמנויות נפגשות בנדל”ן.

הצטרף לדיון

0 thoughts on “נדלן ב אַתוּנָה: מדריך מקיף”

  • נקודות מבט רווחיות: הערכת נדלן מסחרי באתונה – Greece Invests

    […] שבה כל פינת רחוב מספרת סיפור, מציעה רקע ייחודי להשקעות נדל"ן. תארו לעצמכם בעלות על נכס שנושם את אותו האוויר כמו […]

    הגב

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת