אזרחות ביוון: הדרך שלך דרך תוכנית ויזת הזהב

  • לפני חודש 1
  • 0
אזרחות ביוון

בעל אזרחות ביוון מהווה הזדמנויות גדולות, החל מחיים נפלאים ועד לניצול היתרונות של להיות אזרח האיחוד האירופי. תוכנית ויזת הזהב מכינה מסלול ישר להבטיח את המעמד הרצוי הזה באמצעות השקעה. תוכנית זו מספקת תושבות ומובילה משקיעים בדרך לאזרחות מלאה. המשמעות והיתרונות של האזרחות היוונית הם גדולים, כגון גישה לשירותים חברתיים עצומים, הזכות לעבוד ולגור בכל מדינה אירופית, והחופש לעסוק בתרבות התוססת ובחייה הדמוקרטיים של יוון.

איך להשיג אזרחות ביוון?

1: קריטריונים לזכאות

אזרחות תגלית (זכות הדם):

זכות הדם פירושו “זכות הדם”, האזרחות ביוון ניתנת בעיקר על בסיסה. המשמעות היא שילדים עם הורה יווני אחד לפחות, לא משנה היכן הם נולדים, זכאים לאזרחות יוונית. האמונה המנחה מבטיחה שהלאום היווני מועבר לדורות, תוך שמירה על קשרים משפחתיים ותרבותיים חזקים למדינה.

תהליך התאזרחות תושבים ארוכי טווח:

תושבים ותיקים יכולים לקבל אזרחות ביוון באמצעות התאזרחות. על המועמדים להתגורר באופן חוקי ביוון במשך שבע שנים לפחות כדי להיות חלק מתושבי יוון. זמן זה יכול להיות מופחת עבור אלה עם אבות יווניים או אלה הנשואים לאזרחים יווניים. המועמדים צריכים ללמוד את השפה היוונית ולהיות מודעים להיסטוריה ולתרבות היוונית כדי להפגין איחוד בחברה היוונית.

קבלת אזרחות באמצעות נישואין:

אזרחות יוונית זמינה גם לבני זוג של אזרחים יווניים. כדי לקבל אזרחות יוונית, בן זוג זר חייב להתחתן ולחיות עם אזרח יווני לפחות שלוש שנים. יתרה מזאת, עליהם להוכיח עד כמה הם השתלבו בחברה היוונית, כולל מיומנות השפה וההבנה התרבותית שלהם.

2: תהליך הגשת בקשה לאזרחות ביוון

ישנם מספר שלבים להגשת בקשה לאזרחות יוונית, חלקם להלן.

  1. על המועמדים להגיש את בקשותיהם למינהל המבוזר המקומי או לקונסוליה שלהם.
  2. על המבקש להגיע לראיון כדי להעריך עד כמה הוא השתלב בחברה היוונית.
  3. נדרש אישור משרד הפנים.

מסמכים חשובים:

ישנם מסמכים שונים שעל המבקשים להגיש. כמו,

  1. תעודת לידה.
  2. תעודת נישואין (אם רלוונטי)
  3. הוכחת מגורים.
  4. הוכחת שליטה בשפה.
  5. תיעוד של מעורבות בפעילויות או תעסוקה בקהילה היוונית המעיד על השתלבות בחברה היוונית.

ציר זמן וזמן עיבוד:

אזרחות ביוון יכולה לקחת הרבה זמן להשיג. בממוצע, עוברות שנה עד שנתיים ממועד הגשת הבקשה ועד לקבלת ההחלטה הסופית. גורמים המשפיעים על ציר הזמן הם שלמות הבקשה, מספר הבקשות המטופלות ונסיבות המבקש.

3: זכויות וחובות

אזרחות ביוון

הצבעה וזכויות פוליטיות:

בעל אזרחות יוונית מאפשר לך להצביע בבחירות מקומיות וארציות ולהשתתף במשאלי עם. הם יכולים גם להשתתף במערכת הדמוקרטית של המדינה ובתהליך המדיני ויכולים גם להתמודד על תפקידים ציבוריים.

שירותים חברתיים ושירותי בריאות:

אזרחות יוונית מעניקה לאנשים גישה לשירותים חברתיים ויתרונות שונים. אלה כוללים שירותי בריאות חינם, הטבות ביטוח לאומי כמו פנסיה ואבטלה, וחינוך. אזרחי יוון יכולים ליהנות מאיכות חיים גבוהה עם ספורט ממלכתי שלם.

חובות האזרח בשירות צבאי:

כדי למלא חובות צבאיות נדרשים אזרחים יווניים גברים. בדרך כלל, המשרתים בצבא נדרשים לשרת במשך תשעה חודשים, בעוד שמשרתים בסניפים אחרים של הצבא משרתים לתקופות קצרות יותר. פטורים ודחייה זמינים בנסיבות מסוימות, כגון בריאות, אחריות משפחתית או לימודים.

דרישות אשרת אזרח יוון

מדינות המחייבות ויזה לאזרחי יוון:

אפילו עם רשימה נרחבת של מדינות ללא ויזה, עדיין יש כמה מדינות שבהן אזרחים יווניים צריכים אשרות כדי לנסוע לאותן מדינות. אלה כוללים מדינות כמו רוסיה, הודו, סין וכמה מדינות אפריקאיות. דרישות הויזה לנסיעה למדינות אלו תלויות בדרך כלל במטרת הביקור ובמשך השהייה.

למטרות שונות נדרשים סוגים שונים של אשרות:

נדרשים סוגים שונים של אשרות בהתאם למטרת הנסיעה.

  1. ויזת עסקים:
    אשרות עסקים הן חיוניות לפעילויות הקשורות לעסקים. נדרש מכתב הזמנה מהשותף העסקי במדינה
    המארחת.
  2. ויזת תייר:
    ויזות תייר נדרשות לנסיעה נוחה במדינות כמו הודו וסין. מטרת הוויזות הללו היא לספק הוכחה לינה ונסיעה.
  3. ויזת סטודנט:
    אשרות אלו משמשות ללימודים במדינות זרות. על המועמדים לספק הוכחה שהם רשומים במוסד חינוכי וראיות לאמצעים כספיים כדי לפרנס את עצמם.
  4. אשרת עבודה:
    אישור עבודה נדרש לעבודה במדינות זרות. התהליך כולל בדרך כלל קבלת הצעת עבודה וקבלת אישור עבודה.

מסמכים ותהליך הגשת בקשה:

תהליך בקשת הויזה כולל את השלבים הבאים:

  1. הגשת מסמכים נדרשים:
    כדי להגיש בקשה לויזה נדרשים כמה מסמכים. אלה כוללים בדרך כלל תמונות בגודל דרכון, הוכחות לסידורי נסיעה, דרכון תקף, דוח כספי ומכתב קבלה או הזמנה.
  2. מילוי טופס בקשה:
    יש למלא טופס בקשה לויזה. טפסים אלה זמינים באתר השגרירות או הקונסוליה של המדינה אליה ברצונך להגיש בקשה.
  3. ראיון:
    עליך להגיע לראיון קונסולרי במדינות מסוימות כדי להגיש בקשה לויזה.
  4. תשלום דמי ויזה:
    עמלות הוויזה תלויות במדינה ובסוג הויזה.
  5. זמן עיבוד:
    זמן התהליך של בקשת הויזה יכול להימשך בין מספר ימים למספר שבועות בהתאם למדינת היעד וסוג הויזה.

אזרחות כפולה

אזרחות ביוון

מדיניות האזרח הכפול של יוון:

יוון מציעה לאזרחיה לשמור על אזרחות כפולה. המשמעות היא שאזרחי יוון יכולים לקבל אזרחות של מדינה אחרת מבלי לאבד את אזרחותם היוונית. מדיניות זו מספקת גמישות ויתרונות משמעותיים, במיוחד עבור אלה עם קשרים חזקים ליותר ממדינה אחת.

קבלת אזרחות באמצעות נישואין:

אזרחות יוונית זמינה גם לבני זוג של אזרחים יווניים. כדי לקבל אזרחות יוונית, בן זוג זר חייב להתחתן ולחיות עם אזרח יווני לפחות שלוש שנים. יתרה מזאת, עליהם להוכיח עד כמה הם השתלבו בחברה היוונית, כולל מיומנות השפה וההבנה התרבותית שלהם.

ההשלכות על דרישות ויזה ונסיעות:

בעל אזרחות כפולה יכול לפשט את הנסיעות הבינלאומיות ולהרחיב את הגישה ללא ויזה. לדוגמה, אזרח יווני עם אזרחות כפולה במדינה שאינה באיחוד האירופי עשוי להיות מסוגל לנסוע ללא ויזה משתי המדינות, מה שעלול לכסות מגוון רחב יותר של יעדים. עם זאת, אזרחים כפולים חייבים לדעת את דרישות הכניסה והיציאה שלהם. כדי לעמוד בתקנות ההגירה, שימוש בדרכון הנכון בעת ​​כניסה או יציאה ממדינות ספציפיות הוא חיוני.

אזרחות יוון לפי השקעה

סקירה כללית של תוכנית ויזת הזהב והמטרות:

אזרחות ביוון

בשנת 2013 השיקה יוון את תוכנית ויזת הזהב, מטרתה למשוך השקעות זרות למדינה. תוכנית זו מאפשרת לאזרחים שאינם באיחוד האירופי לגור ביוון אשר מבצעים השקעות ראויות ביוון. המטרה העיקרית של תוכנית ויזת הזהב היא לעורר צמיחה כלכלית על ידי הנעת השקעות נדל”ן, טיפוח פיתוח עסקי והבאת הזדמנויות עבודה למדינה.

תוכנית ויזת הזהב מספקת הזדמנות לתושבות קבע ואזרחות למשקיעים ובני משפחותיהם. כדי להיות זכאי לויזה זו עליך להשקיע לפחות 250,000 € בנדל”ן יווני, שהוא אחד הספים הזולים ביותר באירופה. השקעות מתאימות נוספות כוללות חברות תרומת הון ביוון, מניות של חברות נדל”ן יווניות ואג”ח ממשלתיות.

הטבות של ויזה זהב

גישה למדינות אירופה:

אחד היתרונות העיקריים של ויזת הזהב היוונית הוא שהיא מאפשרת למשקיעים ולמשפחותיהם את הזכות להתיישב ביוון, מהאיחוד האירופי. הסדר זה מספק נסיעות ללא ויזה בתוך אזור שנגן, כולל 26 מדינות באירופה. תנועה חופשית של אנשים ברחבי אירופה היא יתרון רב ערך עבור אנשי עסקים, מטיילים תכופים ובעלי אינטרסים משפחתיים או עסקיים ברחבי היבשת.

הדרך לאזרחות:

ניתן להאריך את ויזת הזהב ללא הגבלת זמן אם ההשקעה נשמרת. כדי לקבל אזרחות יוונית לאחר שבע שנים של מגורים רצופים ביוון, על המשקיעים ובני משפחותיהם להפגין השתלבות בחברה היוונית, כולל ידע בתרבות היוונית ובקיאות בשפה. כאזרח יוון, אתה זכאי לאזרחות מלאה של האיחוד האירופי, המקנה לך את הזכות לחיות, לעבוד וללמוד בכל מקום באיחוד האירופי.

הזדמנויות להשקעה בנדל”ן:

שוק הנדל”ן של יוון מציע מגוון אפשרויות, מווילות מפוארות באיים ועד דירות מודרניות באתונה, מה שהופך את התוכנית להזדמנות השקעה מצוינת. בשל פוטנציאל הצמיחה החזק שלו, שוק הנדל”ן של יוון אטרקטיבי הן לשימוש אישי והן להכנסות משכירות.

איכות החיים:

ישנן סיבות רבות לבקר ביוון, כמו ההיסטוריה העשירה שלה, התרבות התוססת והנופים הטבעיים עוצרי הנשימה שלה. התושבים נהנים מאיכות חיים גבוהה הודות למערכות בריאות וחינוך מצוינות, אקלים ים תיכוני ואורח חיים רגוע. קהילות ומשפחות גולים מוצאים את המדינה אטרקטיבית בגלל הבטיחות, הכנסת האורחים והקהילה הגולים המבוססת שלה.

תמריצים עסקיים ופיננסיים:

יוון מציעה למשקיעים מיקום אסטרטגי כשער לאירופה, אסיה ואפריקה. עבור סוגים מסוימים של השקעות, המדינה מציעה תמריצי מס וסובסידיות. יתרה מכך, תוכנית ויזת הזהב מספקת סביבה יציבה וידידותית לעסקים בתוך יוון, המקלה על הקמה ותפעול של עסקים.

הכללת משפחה:

תכנית ויזת הזהב מתפרסת על משפחתו הקרובה של המשקיע, לרבות בן/בת הזוג של המשקיע, ילדים עד גיל 21 והורי המשקיע ובן הזוג. הכללת המשפחה כולה מאפשרת להם לחיות, לעבוד וללמוד ביוון ובאיחוד האירופי הרחב יותר תוך ניצול תושבות ואזרחות.

אין דרישת תושבות:

תכנית ויזת הזהב מתפרסת על משפחתו הקרובה של המשקיע, לרבות בן/בת הזוג של המשקיע, ילדים עד גיל 21 והורי המשקיע ובן הזוג. הכללת המשפחה כולה מאפשרת להם לחיות, לעבוד וללמוד ביוון ובאיחוד האירופי הרחב יותר תוך ניצול תושבות ואזרחות.

אין דרישת תושבות:

בניגוד לתוכניות תושבות רבות אחרות, ויזת הזהב היוונית אינה מחייבת משקיעים להתגורר ביוון. משקיעים יכולים לשמור על אורח החיים הנוכחי והפעילות העסקית שלהם תוך תושבות יוונית, מה שהופך אותה לאופציה אטרקטיבית עבור משקיעים גלובליים.

סיכום

אזרחות ביוון מציעה יתרונות רבים, כולל החופש לחיות, לעבוד ולטייל בתוך האיחוד האירופי וגישה לשירותים חברתיים נרחבים והזדמנויות פוליטיות. כדי למקסם את ההטבות הללו, אזרחי יוון צריכים להבין את דרישות הוויזה, כולל אפשרויות נסיעה ללא ויזה ותיעוד הכרחי למדינות הדורשות אשרות. כחלק מתוכנית אזרחות יוונית בהשקעה, במיוחד ויזת הזהב, משקיעים יכולים לקבל מגורים ואזרחות בסופו של דבר בצורה יעילה. זוהי, אם כן, אפשרות טובה עבור אלה המבקשים להרחיב את הניידות הגלובלית שלהם ולשפר את איכות החיים של משפחתם. אזרח יווני יכול ליהנות מהטבות שונות באמצעות ההזדמנויות הרבות של תוכנית ויזת הזהב.

הצטרף לדיון

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת